چقدر حرف زدن با تو خوب است

 

خدایا چقدر حرف زدن با تو خوب است ، چه ساکت و صبور به درد دل من گوش میدهی ، چه ساده اشاره میکنی پیش تر بیایم و اندوه و رنج هزاران سال تنهایی ام را با تو بگویم

وقتی به رشته های نقره ای باران آویزان میشوم تا خودم را به آسمان هقتم تو برسانم مرا به فرشتگان نشان میدهی و میگویی این است تفاوت آدمیان با شما! خدایا چقدر حرف زدن با تو زیباست ، چگونه گرد و خاک را از سرو روی کلماتم پاک کنم تا لایق تو شوند ؟ کجا و در چه زاویه ای بنشینم تا گناهان فراوانم را نبینی؟ چگونه گیسوان تو را شانه کنم تا ساکنان عرش مات و مبهوت بمانند؟ چه دسته گلی برایت بیاورم تا بوی آن بهشتیان را مست کند ؟ با چه روئی چمدان فرسوده ام را بگشایم و تحفه های ناقابلم را تقدیمت کنم ؟

خدایا تو مرا بهتر از خودم میشناسی و نشانی تک تک سلول های تاریکم را میدانی ، تو مرا بیشتر از خودم دوست داری ، هر بار که میخواهم با تو گفتگو کنم اولین حرف را تو بر زبانم میگذاری .

هر روز صبح تویی که مهربانانه از کوچه ما میگذری و استکانم را پر از خورشید میکنی .

خدایا ، مرا ببخش که دهانم بوی عشق نمیدهد ، مرا ببخش که هنوز بند کفش هایم را نبسته ام و نردبان شکسته ام را تعمیر نکرده ام ، مرا ببخش که مشق هایم را ننوشته ام و روز و شب را گم کرده ام ، مرا ببخش که نان تو را میخورم و نام تو را فراموش میکنم ، مرا ببخش که برای یک بار هم که شده تو را نبوسیده ام.

خدایا کاش آنقدر صدایت میزدم تا بالاخره تو را میدیدم ، کاش از کنار تو تکان نمیخوردم ، کاش دل به شیطان نمیسپردم ، کاش هزاران سال قبل پیش از آنکه زنده شوم در میان دستان گرم و نورانی تو میمردم ...

کاش...

ایا میدانید

 
آیا میدانید قلب گنجشک ۱۰۰ بار در دقیقه می تپد. گنجشک ها روی زمین می پرند.

آیا میدانید فیل تنها حیوانی است که می تواند ایستادن روی سر و گردن را یاد بگیرد.

آیا میدانید یک موش کور ۱۴ سانتی می تواند در یک شب تونلی به طول ۹۱/۴ متر حفر کند.

آیا میدانید کرم های ابریشم در ۵۶ روز ۸۶ هزار برابر وزن خود غذا می خورند.

آیا میدانید داركوب ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند

آیا میدانید زمان گردش سیاره عطارد بدور خود ۲ برابر زمان گردش آن بدور خورشید میباشد

آیا میدانید ۹۰ ٪ سم مارها از پروتئین تشكیل یافته است

آیا میدانید قلب میگو ها در سر آنها قرار دارد

آیا میدانید سطح شهر مكزیك سالانه ۲۵ سانتیمتر نشست میكند

آیا میدانید موشهای صحرایی سالانه یک سوم ذخایر غذایی جهان را نابود میسازند

آیا میدانید بیشترین سرعت که انسان دست یافته ۴۰,۰۰۰ کیلومتربا سفینه آپالو ۱۰ است

آیا میدانید چین بیشتر از هر کشوری همسایه دارد، چین با ۱۳ کشور هم مرز است

آیا میدانید موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند

آیا میدانید کبد انسان در ۳۰۰ تا ۵۰۰ روز نو میشود، یعنی اینکه از سلولهای جدیدی برخوردار میشود

آیا میدانید درازترین دم به سوسمار آبهای شور تعلق دارد که درازای آن به ۳ متر میرسد

آیا میدانید قدمت خالکوبی به بیش از ۵۰۰۰ سال میرسد

آیا میدانید اغلب مارها دارای ۶ ردیف دندان میباشند

آیا میدانید شمپانزه ها قادرند مقابل آینه چهره خود را تشخیص دهند اما میمونها نمیتوانند

آیا میدانید ۱۰۰ سال پیش پزشکان آمریکایی میگفتند زنانی که باهوش هستند باردار نمی شوند

آیا میدانید ستاره دریایی فاقد مغز میباشد

آیا میدانید سالانه ۵۰۰۰ کارگر در معادن چین جان خود را از دست میدهند

آیا میدانید مروارید درون سركه ذوب میگردد

آیا میدانید ارزش مادی تمام عناصر بدن انسان کمتر از ۱۰۰۰ تومان است.

آیا میدانید ساعت اتمی ساخته اند که در ۴۰۰ میلیون سال یک ثانیه هم تغییر نمی کند

آیا میدانید بال زدن یک پروانه هم زمین را تکان میدهد

آیا میدانید ما مغزمان رو کنترل میکنیم یا مغزمان ما را؟


لطف خدا حتی در لباس قهر

 

گنجشک با خدا قهر بود…….روزها گذشت و گنجشگ با خدا هیچ نگفت . فرشتگان سراغش را از خدا می گرفتند و خدا هر بار به فرشتگان این گونه می گفت: می آید ؛ من تنها گوشی هستم که غصه هایش را می شنود و یگانه قلبی هستم که دردهایش را در خود نگاه میدارد…..
و سرانجام گنجشک روی شاخه ای از درخت دنیا نشست. فرشتگان چشم به لب هایش دوختند، گنجشک هیچ نگفت و خدا لب به سخن گشود : با من بگو از آن چه سنگینی سینه توست.

گنجشک گفت : لانه کوچکی داشتم، آرامگاه خستگی هایم بود و سرپناه بی کسی ام. تو همان را هم از من گرفتی. این طوفان بی موقع چه بود؟ چه می خواستی؟ لانه محقرم کجای دنیا را گرفت ه بود؟ و سنگینی بغضی راه کلامش بست.
سکوتی در عرش طنین انداخت فرشتگان همه سر به زیر انداختند. خدا گفت:ماری در راه لانه ات بود. باد را گفتم تا لانه ات را واژگون کند. آن گاه تو از کمین مار پر گشودی.
گنجشگ خیره در خدائیِ خدا مانده بود.
خدا گفت: و چه بسیار بلاها که به واسطه محبتم از تو دور کردم و تو ندانسته به دشمنی ام برخاستی! اشک در دیدگان گنجشک نشسته بود. ناگاه چیزی درونش فرو ریخت …


های های گریه هایش ملکوت خدا را پر کرد …

الهی و ربی من لی غیرک

چه شگفت اسـت
  
 از کودکی به پیـری پریدن ... بهـار جوانی را ندیدن ... بی عبـور، از تـو گذشتن ...

 

دلـیـرانه با درد مانـدن ، زیسـتن ، تنها بودن ...


کمرشکسته ، اما چون کوه به مهر  ایستادن ...


و چه سخت است بغض و ماتم  چشم به هجر اشک ...



چه سخت است چون شمع ، سوختن ..

از گریه چراغی ساختن  ، بر در کلبه ی تنهایی نهادن


آری ! چه شگفت است بی نیمه تمام شدن ، قبل از مردن ، رفتن ، فراموش شدن ...


 زنـدگـی سـهل است ، اما بـی  چتر و چــراغ بودن سـخـت است.

*********

معبود ِ من 


 دستم را بگير تا از جنگل جهل ، از کوير آتشين نفس بگذرم
فانوس رهم باش تا از درياي طوفاني دنيا به سلامت عبور کنم .
مراقبم باش ، مشغول غير نشوم ، در هجرت نسوزم  .


خدايا .ماه من باش تا از تاريکي هاي ترديد بگذرم و بيراهه اي نپويم
مددم ده تا مانند رود از موانع دشوار زندگي بگذرم و به درياي وجودت برسم .
دستم را بگير اي مهربان تا از هر آنچه که مرا از تو دور مي سازد دور شوم .


 

اللهم عجل لولیک الفرج

 

امشب کسی برای تو سجاده وا نکرد ،
بغضی ترک ندید و گلویی صدا نکرد ،
انگار ما بدون حضور تو راحتیم ،
وقتی کسی برای ظهورت دعا نکرد

***********

دارد زمان آمدنت دیر میشود
دارد جوان سینه زنت پیر میشود
تاثیر گریه های غریبانه شما
دنیا !!! غروب جمعه چه دلگیر میشود

 


 

آیا میدانید؟؟؟

 
آیا میدانید ۲۰۰ میلیون موجود زنده روی زمین وجود دارد که انسان یکی از انها است

آیا میدانید یک قطره اب دارای ۱۰۰ میلیارد اتم است

آیا میدانید ایران به ۲۰ کشور تسهیلات نظامی صادر میکند

آیا میدانید ۸۰ ٪ موجودات دنیا را حشرات تشکیل داده اند

آیا میدانید تنها حیوانی که نمی تواند شنا کند شتر است

آیا میدانید روباه همه چیز را خاکستری می بیند

آیا میدانید گربه قادر نیست مزه شیرین را تشخیص دهد

آیا میدانید یک گرم سم مار کبری می تواند ۱۵۰ نفر را بکشد

آیا میدانید حس چشایی نوعی پروانه بزرگ ۱۳ هزار بار دقیق تر از انسان است

آیا میدانید لاما شتر بدون کوهانی است که به هنگام عصبانیت بر صورت طرف مقابل تف می اندازد.


تولدم مبارک

 

از قافله‌ام، جا ماندم
درست بیست ودو سال پیش،
جا ماندم ...

غربت نشین این روزگار چِرک شدم ...
روزگاری که
نه از جنس من است
نه از برای من ...

رسم عجیبی‌ست، دنیا !
از روزگارش می‌نالیم و، می‌نالم
و روزنگار زمین‌گیر شدنمان را
جشن می‌گیریم !

نمی‌دانم ...
قلمم زیر بار دردها، تَرَک برداشته ! ...

با این حال
هنوز هم به دوست، لبخند تحویل می‌دهم
و گاه به گاه و زود به زود
قهقهه بلند سر می‌دهم
و لاپوشان می‌کنم
آنچه درونم متلاطم است ...

امروز آغاز بیست و سه سالگرد
غربت نشینی ام هست ...

به رسم عادت ...


تولدم مبارک

 

پ.ن

+ ازتمام دوستانی که به یادم بودند و حضوری  یا با پیامک و ایمیل تبریک گفتند بی نهایت سپاسگزارم ...

+ تشکر اختصاصی از محبوبه ی عزیز بابت هدیه ی خوشکلش

اللهم عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان

 

چه روزها که یک به یک غروب شد نیامدی...