زن از دیدگاه دکتر علی شریعتی:


زن عشق میکارد و کینه درو میکند ،

 او می زاید و تو برایش نام انتخاب میکنی ،

 او درد میکشد و تو نگران از اینکه بچه دختر باشه ،

 او بیخوابی میکشد و تو خواب حوریان بهشتی میبینی ،

 او مادر میشود و همه جا میپرسند :

نام پدر؟

و اینک ای زن ، روزت مبارک